Laatste blog :(

28 december 2016 - Den Helder, Nederland

Hallo! De laatste twee weken van school ben ik eigenlijk alleen maar bezig geweest met school en met spullen pakken. Was nog best veel moeite om alles in mn koffers te proppen, maar het is gelukt.

In de laatste week dat ik in Huddersfield was, ben ik vooral veel naar feestjes geweest om van iedereen afscheid te nemen. Op woensdag was mijn afscheidsfeestje, donderdag was er een All Nations Party en op vrijdag had ik een Christmas Party. Was ontzettend gezellig, maar natuurlijk ook heel erg jammer dat ik afscheid moest nemen van iedereen.

Afgelopen week met Maranne op reis geweest, het was echt heel gaaf! Mijn reis begon op zaterdag, naar London geweest voor een paar dagen. Toen ik aankwam in London ben ik eerst naar het British Museum geweest, en daarna naar Winter Wonderland. Dit is een kermis, echt supergroot, helemaal ingericht met kerstdecoratie. Op zondagochtend had ik afgesproken met Maranne en zijn we naar de Hillsong Carols geweest. Het was echt heel leuk, het was zegmaar een show waarin het verhaal van jezus werd verteld aan de hand van een toneelstuk, en natuurlijk heel veel kerstliedjes :) En het was in de SSE Arena, dus er waren superveel mensen, net als een concert.

Maandagochtend vlogen we naar Glasgow, daarna zijn we doorgereisd naar Edinburgh. Wat is dit een mooie stad zeg! We hebben hier gewoon rondgelopen en verschillende plekken bezocht. Op dinsdag hadden we een bustour geboekt, waarmee we door heel Schotland gingen reizen. Schotland is echt het bezoeken waard. We hebben heel veel plekken gezien, weet niet meer hoe alles heet, met als hoogtepunt het Loch Ness meer en een kasteel.

Woensdagochtend vlogen we door naar Dublin. Het viel hier best tegen, alles ziet er daar best wel achterstallig uit. We besloten gewoon rondjes te gaan en te zien wat we tegenkwamen. We hebben wel een paar hele mooie gebouwen gezien zoals Trinity College. Ook kan je in Dublin echt heel leuk winkelen. De receptionist van ons hotel beval ons aan om naar een plaats te gaan die Enniskerry heet, dus wij namen op donderdagochtend de bus hier naartoe, maar toen we daar aankwamen was er eigenlijk helemaal niets te doen :( Daarom besloten we weer terug te gaan, en we hebben de rest van de middag besteed aan het bezoeken van een kerstmarkt.

Op donderdagavond vlogen we terug naar Manchester, waarna Maranne haar reis vervolgde naar London, en ik ging terug naar Huddersfield om mijn spullen op te halen, en vrijdagmiddag vloog ik terug naar huis.

Ik heb echt een ontzettend leuke tijd gehad in Engeland, superveel mensen leren kennen en nieuwe vrienden gemaakt voor het leven. Als het kon zou ik het zo weer over doen :) En ik zal zeker weten nog vaak terug gaan naar Huddersfield om iedereen op te zoeken. Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn blogs en voor de vele leuke reacties die ik heb gekregen. Byebye xx

1. Liny Kraak-Timmermans:
    30 december 2016
    Jammer hé, dat je weer terug moest naar Den Helder.
    We hebben genoten van je verhalen en zullen ze zeker missen, maar zijn blij dat je weer thuis bent!
  2. Opa Timmermans:
    4 januari 2017
    Hou Rebecca,,
    Dat is nou jammer, het begon net leuk te worden om je elke keer wat te schrijven. Ik ben blij dat je het zo naar de zin hebt gehad en je er ook nog vrienden van hebt overgehouden. Kom maar weer eens langs